Hardlopen en runningtherapie

Bewegen 

Voor Move to Balance is bewegen eigenlijk hardlopen of ook wel runningtherapie. Fietsen en wandelen kan ook of daarmee kan worden gestart.  Voor Move to Balance is bewegen eigenlijk hardlopen of ook wel runningtherapie. Fietsen en wandelen kan ook of daarmee kan worden gestart.

Runningtherapie is het gebruiken van hardlopen om de psychische conditie te verbeteren. Door het hardlopen, kom je lichamelijk en geestelijk in beweging.

Runningtherapie wordt ingezet bij mensen met;

  • depressie of sombere gedachten
  • burn out
  • chronische vermoeidheid of fybromyalgie
  • angsten
  • negatief zelfbeeld
  • overgewicht of ondergewicht
  • verbetering van de lichamelijke conditie
  • het ontwikkelen en vasthouden van een gezonde levensstijl

Daarnaast wordt runningtherapie bij Move to Balance ook in gezet bij:

  • sporters die het gevoel hebben niet meer verder te komen met hun sportprestaties
  • sporters die willen leren hardlopen
  • sporters die aan de slag willen met hun techniek, om zo van hun blessures af te komen of deze juist te voorkomen

Veel mensen die runningtherapie hebben gevolgd en nog steeds hardlopen ervaren dat zij:

  • rustiger worden in hun hoofd.
  • zich na het lopen voldaan voelen (een geluksmomentje!)
  • hun lichaam weer ontdekken en zich hierdoor sterker voelen
  • meer levensvreugde voelen
  • meer zelfvertrouwen krijgen
  • beter gaan slapen
  • minder vermoeid voelen
  • een beter seksleven hebben
  • minder somber en / of angstig zijn
  • meer invloed hebben op hun gewicht

Als runningtherapeut werk ik met de Energy Control methode wat bestaat uit een rustmeting en een inspanningstest. De ademhaling wordt gemeten in rust en daarna wordt er een inspanningstest afgenomen. Hieruit volgt een persoonlijk trainingsschema, die past bij uw hartslag.

Bij Move to Balance is runningtherapie een van de vier elementen. Door te bewegen, gaan de spieren aan het werk, hart gaat rond pompen, de doorbloeding wordt beter, bloeddruk kan gaan dalen, het lijf is letterlijk in beweging. Metaal gaat eigenlijk van zelf mee. Klanten geven na 12 weken aan; zich sterker te voelen, trots op zichzelf zijn, weer een glimlach op hun gezicht kunnen hebben of meer kunnen loslaten. Ze komen letterlijk terug in hun kracht. Naast het bewegen is rust en een goede voeding net zo belangrijk. Hoe en waarom kunt u lezen op onder de andere elementen. logo runningtherapie doorzichtig aug 2014

Runningtherapie bij Move to Balance is bewegen, voedingsadviezen, ademtherapie en coaching.